۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۴۵۷۲
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

طرح شهاب تحول در نظام آموزشي و بخصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان را به دنبال دارد

رئیس بنیاد نخبگان استان اميداواري كرد با اجراي صحيح طرح شهاب شاهد تحول در نظام آموزشي و بخصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان خواهيم بود.
طرح شهاب تحول در نظام آموزشي و بخصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز اين فعاليت براي اولين بار در راستايي قدرداني از زحمات بي بديل معلمان پايه چهارم ابتدايي و مجريان طرح شهاب كه سال گذشته در اين طرح مشاركت داشتند تجليل شد.

دكتر بنياديان ضمن قدرداني از مسئولين و معلمين آموزش و پرورش كه در اجراي بسيار خوب طرح شهاب نقش داشتند در بخشي از سخنراني خود در اين مراسم گفت: آموزش و پرورش به عنوان يك ارگان نخبه پرور مورد توجه بنياد ملي نخبگان بوده و بر همين اساس طرحهائي براي شناسايي و هدايت و تقويت استعداد هاي برتر دانش آموزان در دست طراحي و اجراء دارد.

بنياديان با اشاره به اينكه دانش آموزان و دانشجويان ايران و به طبع آن استان داراي ضريب هوشي و نبوغ بالاي مي باشند افزود: اين تعداد افراد داراي استعداد برتر در استان نسبت به استانهاي هم تراز قابل توجه مي باشد و ما با شناسايي اين افراد نسبت به هدايت و حمايت آنها طرحهاي موثر و مفيدي را طراحي و به اجراخواهيم گذاشت .

وي ابراز اميداواري كرد با اجراي صحيح طرح شهاب شاهد تحول در نظام آموزشي و بخصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان خواهيم بود.

وي در ادامه مهمترين چالش پيش روي اين طرح را معادلات اقتصادي اجتماعي دانست و خاطر نشان كرد زير ساختهاي مناسب اجتماعي و اقتصادي كشور براي اثر بخش بودن اينگونه طرحها بايد مهيا شود.

دكتر بنياديان با اشاره به اينكه آموزش كشور ما بيشتر به صورت نظري مي باشد و كمتر دانش آموزان وارد فعاليت هاي عملي مي شوند گفت: براي اينكه بخواهيم دانش آموز از پژوهش و تحقيق لذت ببرند بايد فعاليت هاي عملي آنها افزايش دهيم و اين كار ميسر نيست مگر فعال سازي پژوهش سرا ها ي استان

رييس آموزش و پرورش ناحيه يك شهرستان شهركرد با اشاره به اجراي طرح شهاب در سال گذشته گفت : ۱هزار ۴۲۸ دانش آموز پايه چهارم ناحيه يك در۸ زمينه استعداد آنها مورد بررسي قرار گرفت كه رضايت خانوادهاي دانش آموزان را در پي داشت.

همچنين در پايان اين همايش به سه نفر از دانش آموزان كه در طرح شهاب مهرباني دل نوشته هاي خود را براي معلمشان به رشته تحرير در آورده بودند توسط بنياد نخبگان استان تجليل به عمل آمد.

در اين مراسم از ۶۳نفراز معلمان پايه چهارم و مجريان اجراء طرح شهاب در ناحيه يك آموزش و پرورش شهرستان شهركرد توسط اداره كل آموزش پرورش و بنياد نخبگان استان تقدير شد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۹:۲۹

15 Feb 2020